سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهدایاران حقیقی مهدی


«فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ [عبس/ 24] انسان باید به غذای خویش بنگرد!. ما آب فراوانی از آسمان فرو ریختیم! سپس زمین را از هم شکافتیم. و در آن دانه ‏های فراوانی رویاندیم. و انگور و سبزی بسیار، و زیتون و نخل فراوان، و باغهایی پر درخت، و میوه و چراگاه»
از آنجا که انسان دارای روح است، توجه به سلامت روح او نیز بسیار مهم و سرنوشت ساز می باشد و همانطور که جسم انسان به غذا نیازمند است، روح انسان نیز به غذا نیاز دارد. خالق هستی که انسان رl مرکب از جسم و روح آفریده و برای هر کدام رزق و طعام مناسب قرار داده است قرآن کریم، دعا و کتب و برنامه های مفید، رزق معنوی و غذایی سالم برای روح به شمار می رود. بنابراین انسان علاوه بر اینکه مراقب غذای جسم خویش است باید برای غذا و سلامت روح خویش نیز برنامه داشته باشد. در این زمینه به سخن نورانی از  امام محمد باقر علیه السلام که در روایت وارد شده باید دقت و توجه نمود.
انسان باید بنگرد به علمش که از چه کسی آن را فرا می گیرد.
از امام محمد باقر علیه السلام در باره قول خداوند سوال شد «انسان باید به غذای خویش بنگرد» غذای او چیست؟ امام علیه السلام در پاسخ فرمودند: «(انسان باید بنگرد) به علمش که از چه کسی آن را فرا می گیرد.» بنابراین انسان نباید بدون شناخت صاحب علم و کتاب از علم و آثار او استفاده کند، چون استفاده از آثار بدون شناخت پدید آورنده آنها موجب گمراهی می شود. بلکه باید با شناخت عالمان با تقوا از آثار علمی آنها استفاده کند. در این زمان از آثار علمای اخلاق مانند آثار مرد علم و عمل و تقوا، شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب شیرازی که دارای آثاری با قلم ساده که قابل استفاده برای عموم بوده و شهدای زیادی با نفس الهی ایشان تربیت شدند، بهره ببرد.
انسان به غذای خود می نگرد و مواظب است که غذای آلوده و فاسد مصرف نکند، زیرا می داند که مصرف غذاهای آلوده موجب بیماری ها شده و سلامت او را به خطر  انداخته و توجه  به پاکیزگی و سلامت طعام، زمینه ساز سلامت اوست؛ جای تعجب است از کسی که در شب برای غذا خوردن چراغ روشن می کند تا غذای آلوده مصرف نکند، ولی در مصرف غذاهای روحانی دقت ندارد و هرگونه کتاب را مطالعه می کند و هر فیلمی را می بیند، درحالیکه محتوای بعضی کتابها و بعضی فیلمها مسموم و آلوده و قاتل روح او می باشد؛ بنابراین انسان برای نجات از عذاب دنیا و آتش آخرت و رسیدن به کمال و قرب الهی باید به غذاهای روح خویش نیز اهمیت داده و از کتاب و فیلم سالم استفاده و از فیلم آلوده و کتاب های منحرف کننده دوری گزیند، برای اینکه فیلم، عکس و کتاب آلوده سلامت حیات دنیا و زندگی همیشگی او در جهان آخرت به خطر می اندازند.

http://www.jonbeshnet.ir/news/65062

http://www.hijaab.blogfa.com

 


نظر

حسین | 12:17 عصر - دوشنبه 94/3/18