سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهدایاران حقیقی مهدی

سران عرب
قرآن کریم در آیه یی ما را متوجه این موضوع می کند که شما متوجه هستید این راهی را که می روید؛ به کجا ختم می شود؟ «فَأَیْنَ‏ تَذْهَبُونَ»‏ [تکویر/26] « پس [با انکار قرآن و روى گرداندن از آن‏] کجا مى‏روید»؟ [1]حال و روز بعضی از کشورهای مسلمان متاسفانه چنین است. این کشورها با همکاری با آمریکا که دشمنیش با قرآن و اسلام مسجل است؛ و با تشویق و ترغیب پیدا و پنهان آن کشور، سبب بروز اختلافات و جنگهایی خونین بین مسلمانان می شوند.
چند سال است که گروه تروریستی داعش با حمایتهای مالی و تسلیحاتی این دولتهای مسلمان، دارد به جان و مال مسلمانان تعرض می کند. حرمت مومن و مسلمان از حرمت کعبه بالاتر است.دین اسلام برای حرمت خون و آبروی مومن و مسلمان، خیلی اهمیت قائل است. امام صادق (علیه السلام) در این زمینه می فرماید: «المؤمنُ اعظمُ حرمه من الکعبه» [2] «حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است»رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمودند:« المومنُ حرامُ کلّه عرضهُ و مالُهُ ودمُهُ » [3] «مومن همه چیزش، آبروی او مال او وخون او حرام(محترم) است»
خدای بزرگ در حرمت کشتن مومن می فرماید: «وَ مَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَلِدًا فِیهَا وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا» [نساء/93] یعنی « و هر کس مؤمنى را به عمد بکشد، کیفر او جهنم است که در آن همواره خواهد بود» و خدا بر او خشم گیرد ولعنتش کند و برایش عذابى بزرگ آماده سازد» [4] اگر یک بار دیگر به آیه مراجعه کنیم؛ آیه به ما دارد این را القا می کند که: ای مسلمانان با اختلافها و درگیریهایتان؛ وجهه ی اسلام را خراب نکنید، وجهه ی مرا (قرآن) و کعبه را و رسول خدا را تخریب نکنید. آیا جنگ افروزان، به نتیجه ی  کارهایشان فکر می کنند؟ یا که قدرت دنیا و حفظ منافع مشترک با شیطان بزرگ آمریکا، این فکرها را از یادشان برده است.


نظر

حسین | 12:55 عصر - پنج شنبه 94/5/15