سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهدایاران حقیقی مهدی

آخرین جمعه 1394 دعای همگانی برای نزدیک شدن ظهور امام عصر عجل الله فرجه الشریف
 


نظر

حسین | 9:30 صبح - جمعه 94/12/28


 

 

Image result for ?شهدای جوپار?‎

Related image


نظر

حسین | 9:23 صبح - جمعه 94/12/28


    زیارت جامعه کبیره یادگاری از امام هادی(علیه السلام)

zyrt_jmh_khbyrh_-mm_hdy.jpg


نظر

حسین | 10:29 صبح - چهارشنبه 94/10/16


4b9b8972b60df57e260aaee1cbbaa8cf.jpg


نظر

حسین | 7:48 عصر - جمعه 94/8/22


سران عرب
قرآن کریم در آیه یی ما را متوجه این موضوع می کند که شما متوجه هستید این راهی را که می روید؛ به کجا ختم می شود؟ «فَأَیْنَ‏ تَذْهَبُونَ»‏ [تکویر/26] « پس [با انکار قرآن و روى گرداندن از آن‏] کجا مى‏روید»؟ [1]حال و روز بعضی از کشورهای مسلمان متاسفانه چنین است. این کشورها با همکاری با آمریکا که دشمنیش با قرآن و اسلام مسجل است؛ و با تشویق و ترغیب پیدا و پنهان آن کشور، سبب بروز اختلافات و جنگهایی خونین بین مسلمانان می شوند.
چند سال است که گروه تروریستی داعش با حمایتهای مالی و تسلیحاتی این دولتهای مسلمان، دارد به جان و مال مسلمانان تعرض می کند. حرمت مومن و مسلمان از حرمت کعبه بالاتر است.دین اسلام برای حرمت خون و آبروی مومن و مسلمان، خیلی اهمیت قائل است. امام صادق (علیه السلام) در این زمینه می فرماید: «المؤمنُ اعظمُ حرمه من الکعبه» [2] «حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است»رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمودند:« المومنُ حرامُ کلّه عرضهُ و مالُهُ ودمُهُ » [3] «مومن همه چیزش، آبروی او مال او وخون او حرام(محترم) است»
خدای بزرگ در حرمت کشتن مومن می فرماید: «وَ مَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَلِدًا فِیهَا وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا» [نساء/93] یعنی « و هر کس مؤمنى را به عمد بکشد، کیفر او جهنم است که در آن همواره خواهد بود» و خدا بر او خشم گیرد ولعنتش کند و برایش عذابى بزرگ آماده سازد» [4] اگر یک بار دیگر به آیه مراجعه کنیم؛ آیه به ما دارد این را القا می کند که: ای مسلمانان با اختلافها و درگیریهایتان؛ وجهه ی اسلام را خراب نکنید، وجهه ی مرا (قرآن) و کعبه را و رسول خدا را تخریب نکنید. آیا جنگ افروزان، به نتیجه ی  کارهایشان فکر می کنند؟ یا که قدرت دنیا و حفظ منافع مشترک با شیطان بزرگ آمریکا، این فکرها را از یادشان برده است.


نظر

حسین | 12:55 عصر - پنج شنبه 94/5/15


102_70375.jpg

یکی از مهمترین و زیباترین آموزه‌های دینی در فرهنگ اسلام توصیه به رعایت حیا و حجاب در زندگی است. با اندکی توجهی در اهمیت و چرایی این موضوع به خوبی می‌توان به برکات و آثار ارزنده‌‌ی این دستور دینی در زندگی واقف شد. اولین نمونه‌های تاریخی توجه به حجاب را می‌توان در داستان حضرت آدم و هوا مشاهده کرد. چرا که در آن داستان شاهد هستیم با خوردن و میوه ممنوعه و ظاهر شدن اندامهایشان احساس حیا و ناراحتی از پوشش نامناسب جدید و عریان خود می‌نمایند: «فَوَسْوَسَ إِلَیْهِ الشَّیْطانُ قالَ یا آدَمُ هَلْ أَدُلُّکَ عَلى‏ شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَ مُلْکٍ لا یَبْلى‏ فَأَکَلا مِنْها فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا یَخْصِفانِ عَلَیْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ وَ عَصى‏ آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى؛[طه/121-120] ولى شیطان او را وسوسه کرد و گفت: اى آدم! آیا مى‏‌خواهى تو را به درخت زندگى جاوید، و ملکى بى‏زوال راهنمایى کنم؟!سرانجام هر دو از آن خوردند، (و لباس بهشتیشان فرو ریخت،) و عورتشان آشکار گشت و براى پوشاندن خود، از برگهاى (درختان) بهشتى جامه دوختند! (آرى) آدم پروردگارش را نافرمانى کرد، و از پاداش او محروم شد!.»


نظر

حسین | 2:11 عصر - چهارشنبه 94/5/14


11545_70506.JPG

رفتار جوانمردانه و عدالت محور حضرت، انسان را به این آیه قرآن رهنمون می شود:«اى اهل ایمان! همواره [در همه امور] قیام کننده براى خدا و گواهان به عدل و داد باشید. و نباید دشمنى با گروهى شما را بر آن دارد که عدالت نورزید؛ عدالت کنید که آن به پرهیزکارى نزدیک‏تر است. و از خدا پروا کنید؛ زیرا خدا به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است» [5]«یَأَیهُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ لِلَّهِ شهُدَاءَ بِالْقِسْطِ وَ لَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَانُ قَوْمٍ عَلىَ أَلَّا تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى‏ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرُ بِمَا تَعْمَلُونَ» [مائده/8]
این آیه اهل ایمان را به عدالت نسبت به مخالفان و رقیبان فرا می خواند. مخصوصا کسانی که زور بازویی دارند و می توانند رقیبان و مخالفان را سر جای خود بنشانند (ممکن است در حقشان، ستمی هم شده باشند) این آیه را باید بیشتر مد نظر قرار دهند.
الگوی مسلمان در فضیلتهای اخلاقی اهل بیت (علیهم السلام) هستند. اگر پیامبر اسلام را محمد امین (صلی الله علیه و آله و سلم) می نامند؛ از این روست که مورد اعتماد مردم بودند. [2]
ماجرای مبارزه حضرت، با عمرو بن عبدود پهلوان نامدار مشرکان را، تاریخ برای الگوبرداری پهلوانان و جوانمردان و مسلمانان و همه ی انسانهای آزاده، نگاشته است.[3]

http://www.jonbeshnet.ir/news/70506


نظر

حسین | 2:14 عصر - سه شنبه 94/5/13



«فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ [عبس/ 24] انسان باید به غذای خویش بنگرد!. ما آب فراوانی از آسمان فرو ریختیم! سپس زمین را از هم شکافتیم. و در آن دانه ‏های فراوانی رویاندیم. و انگور و سبزی بسیار، و زیتون و نخل فراوان، و باغهایی پر درخت، و میوه و چراگاه»
از آنجا که انسان دارای روح است، توجه به سلامت روح او نیز بسیار مهم و سرنوشت ساز می باشد و همانطور که جسم انسان به غذا نیازمند است، روح انسان نیز به غذا نیاز دارد. خالق هستی که انسان رl مرکب از جسم و روح آفریده و برای هر کدام رزق و طعام مناسب قرار داده است قرآن کریم، دعا و کتب و برنامه های مفید، رزق معنوی و غذایی سالم برای روح به شمار می رود. بنابراین انسان علاوه بر اینکه مراقب غذای جسم خویش است باید برای غذا و سلامت روح خویش نیز برنامه داشته باشد. در این زمینه به سخن نورانی از  امام محمد باقر علیه السلام که در روایت وارد شده باید دقت و توجه نمود.
انسان باید بنگرد به علمش که از چه کسی آن را فرا می گیرد.
از امام محمد باقر علیه السلام در باره قول خداوند سوال شد «انسان باید به غذای خویش بنگرد» غذای او چیست؟ امام علیه السلام در پاسخ فرمودند: «(انسان باید بنگرد) به علمش که از چه کسی آن را فرا می گیرد.» بنابراین انسان نباید بدون شناخت صاحب علم و کتاب از علم و آثار او استفاده کند، چون استفاده از آثار بدون شناخت پدید آورنده آنها موجب گمراهی می شود. بلکه باید با شناخت عالمان با تقوا از آثار علمی آنها استفاده کند. در این زمان از آثار علمای اخلاق مانند آثار مرد علم و عمل و تقوا، شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب شیرازی که دارای آثاری با قلم ساده که قابل استفاده برای عموم بوده و شهدای زیادی با نفس الهی ایشان تربیت شدند، بهره ببرد.
انسان به غذای خود می نگرد و مواظب است که غذای آلوده و فاسد مصرف نکند، زیرا می داند که مصرف غذاهای آلوده موجب بیماری ها شده و سلامت او را به خطر  انداخته و توجه  به پاکیزگی و سلامت طعام، زمینه ساز سلامت اوست؛ جای تعجب است از کسی که در شب برای غذا خوردن چراغ روشن می کند تا غذای آلوده مصرف نکند، ولی در مصرف غذاهای روحانی دقت ندارد و هرگونه کتاب را مطالعه می کند و هر فیلمی را می بیند، درحالیکه محتوای بعضی کتابها و بعضی فیلمها مسموم و آلوده و قاتل روح او می باشد؛ بنابراین انسان برای نجات از عذاب دنیا و آتش آخرت و رسیدن به کمال و قرب الهی باید به غذاهای روح خویش نیز اهمیت داده و از کتاب و فیلم سالم استفاده و از فیلم آلوده و کتاب های منحرف کننده دوری گزیند، برای اینکه فیلم، عکس و کتاب آلوده سلامت حیات دنیا و زندگی همیشگی او در جهان آخرت به خطر می اندازند.

http://www.jonbeshnet.ir/news/65062

http://www.hijaab.blogfa.com

 


نظر

حسین | 12:17 عصر - دوشنبه 94/3/18


نمایش تصویر در وضیعت عادینمایش تصویر در وضیعت عادی

                                                 بسمه تعالی                                                                                                    

برادران وخواهرانم:دوست دارم اسلحه ای که من برای یاری اسلام وامام عزیز وقرآن برداشته ام اگرافتاد شمانگذارید روی زمین باشد اورابرای یاری اسلام بردارید                                                                                                                         

بسمه تعالی زندگی نامه پاسدار اسلام شهید محمود اطلاعات عملیات لشکر41ثارالله سن22شهادت عملیات خیبرسال1362 جزیره مجنون (خاک عراق) 25روزبعدازازدواج درجزیره مجنون هنگامی که درشب برای شناسایی رفته بودند دمن درتاریکی منور زدومحموددیده شد وازناحیه پهلووپامرداصابت قرارگرفت پیکرش درخاک عراق ماند وصدام جزیره رازیرآب گرفت درایام ییروزی انقلاب اسلامی هم توسط شاه دوستها کتک خورد گل سرسبد بچه های خانه بودپدر ومادر همچون یعقوب درفراق یوسف چشم انتظار آمدن اوبودندتااینکه دارفانی راترک کردند وتاامروزجنازه او به وطن برنگشته است علاقه زیادی به حضرت صاحب الزمان داشت اهل زیارت عاشورا بود واین شعررازمزمه میکرد:برمشامم می رسد هرلحظه بوی کربلا بردلم ترسم بماند ارزوی کربلا تشنه اب فراتم ای اجل مهلت بده تا بگیرم دربغل قبرشهید کربلاوقتی هم که شهید شد درحجله ای که برای اوبسته بودند نواراین نوحه رامیخوان:یاران چه غریبانه رفتند ازاین خانه هم سوخت شمع ما هم سوخت بروانه

بسم الله الرحمن الرحیم قال رسول الله صلی الله علیه واله :سزاوار نیست برای مردمسلمان شبی راسحرکند مگراینکه وصیت نامه اش زیر سرش باشد. 

وصیت نامه شهید: بسم الله الرحمن الرحیم ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتابل احیاْءعند ربهم یرزقون . 

بایاد ونام خداوشهادت بریگانکی اووشهادت بررسالت فرستاده اومحمدبن عبدالله صلی الله علیه واله وسلم وشهادت برولایت علی ابن ابی طالب علیه السلام چند کلامی بعنوان وصیت نامه عرض میکنم.

اگرچه خودرابیشترازهرکسی محتاج پند ونصیحت می دانم. قبل ازسخن ازخداوندمنان تمنا میکنم؟قدرتی به بیان من عطا فرماید که بتوانم اززبان یک شهید دست به قلم ببرم.

چراکه جملات من اگرلیاقتی پیداشدوموردعفوورحمت الله قرارگرفتم وتوفیق وسعادت شهادت راپیداکردم تحت عنوا ن پرافتخارترین وصایای شهید خوانده می شود

و کلام یک شهیدبا معیارها و شناختی که او ازالله ییدا نموده درزمان نوشتن این وصیت نامه از مغز قاصر من فرسنگها فاصله دارد حقیر چیزی برای گفتن یا نوشتن ندارد وانچه هست پیام خون شهیدانی است که من رسالت رساندن پیام انها رابردوش خود احساس می کردم.

خدایا برای رضای توقدم درراه مبارزه گذاشتم. خداوندا مراجزو سربازان امام زمان قراربده خدایا :اینک می خواهم درعملیات والفجروبارمزیازهرا شرکت کنم ازتو ییروزی ویاری می خواهم خدایا:اگردراینراه شهید شدم دراین عملیات شهادت وپیروزی برای من افتخاراست پس خدایا گناهان مراببخش ومرابادیگرشهدا محشوربگردان ای خدا: تنهابه توامید بسته ایم وتنهاازتویاری می طلبیم ای امام عزیز:مارزمندگان جان خودرامی دهیم درخون خود می غلطیم تااسلام جاودان باشد ای امام یک جان داریم این جان راهم فدا میکنیم باشد که مورد توجه خداقراربگیریم حال پیامی برای امت شهید پرور داریم:ای ملت ماباتمام توان به قلب دشمن حمله می کنیم وباخون خودسیل جاری می کنیم ازشما ملت قهرمان می خواهم که ادامه دهنده راه شهیدان باشید ونکذارید یزیدیان خون این شهیدان رابایمال کنند. هراسلحه ای که ازدست رزمنده ای افتادبرشماست که ان رابردارید.ای برادر ای همرزم به میدان نبرد بروکه سرزمین شهادت طلب خوزستان در انتظار توست .برو به سرزمین کربلا تاچگونه زیستن راازسرورشهیدان بیاموزی ومن دنبال توخواهم امدوتراتنها نخواهم گذاشت .باتوبه خانه عشق می ایم تادرمیان اتش به ملکوت الهی بپیوندم .اری این است زندگی باشرافت زندگی دربیابان خوزستان میان رگباردشمن ودرکنارلاله های به خون غلطیده. نه ان زندگی درتجملات ومادیات ودرکنارکاخهاو اگرتکه تکه ام کنند اگرزبانم راببرند اگرانکشتانم رابند بند کنند اگرچشمهایم راسوراخ کنندواگرروده هایم راازحلقوم خشکیده ام بیرون اورندهرگزتسلیم نخواهم شد.         اسلام پیروزاست.ای دوستان وبرادران حزب الله اکرازمن خطائی دیدیدوناراحتتان کرده ام مراببخشیدوازشما می خواهم علی وار وحسین گونه وخمینی مانند علیه دشمنان داخلی وخارجی بجوشیدودست ازیاری امام عزیزمان برنداریدکه می دانم برنمی داریدواین انقلاب رابه سرتاسر گیتی وجهان برسانید ای همرزمان پاسدارم:اسلحه تان رادرراه احیاءحق بکارببریدوتوکل برخدا کنیدوازقدرت طلبی واوازه جوئی ببرهیزید وافراد منافق وافرادی که فقط شعار میدهند ولی هیج عملی ندارند ازخودبرانیدومانندحسین که صاحب فضیلت بود باشیدودرمقابل زور وزورگو قدعلم کنیدوپیوند خودراهرچه بیشترباروحانیت وحوزه مستحکم تر کنید. وفقرفرهنگی وضعف ایدئولوژی راباکمک حوزه برطرف کنید .پدرومادر عزیزخیلی دوستتان دارم ولی خداواسلام رابیش ازشما دوست دارم. دوست ندارم درمرگم گریه کنید.ازامام سرمشق بگیریدوچون کوه استقامت کنید ولحظه ای ازیادونام خدا غافل نشویدواگرخواستید درغم من بگریید به یادحسین ویارانش بگریید وازشما می خواهم درتربیت خواهروبرادرانم بیشتر کوشش کنید واگرامکان داشت دوبرادرم ..را به حوزه بفرستید. انشاءالله همسرم امیدوارمدرطول مدت کمی که باهم بودیم اگر در مواردی بدی ازمن سرزده مراببخشیدوبرایمازخداطلب امرزش کن اگرمن شهیدشدم برخودببال برایم اشک نریز توهمسر یک سربازی توهمسریک پاسداری توهم مانندزینب بردبارباش اگرفرزندم سالم بدنیا امد ودختربودنامش رازهراءواگربسربودمحمد انتخاب کنید وارزوی من این است که چنین تربیت شود که لیاقت خدمتگذاری به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف راداشته باشد ازکودکی به بندگی خداوعبادت تشویقش کنیدووقتی بزرگ شد جهت تحصیل علوم دینی (اسلامی)به حوزه بفرستیدوبه اوبگوئیدپدرت علاقه زیادی به روحانیت داشت روحیه شهادت طلبی رادراو زنده کنید . برادران وخواهرانم:دوست دارم اسلحه ای که من برای یاری اسلام وامام عزیز وقرآن برداشته ام اگرافتاد شمانگذارید روی زمین باشد اورابرای یاری اسلام بردارید سلام برامام مستدام باد انشاءالله امام ورزمندگان اسلام را ازدعای خیرفراموش نکنید وازخدای بزرگ بخواهید مراببخشدوبرای گناهانم امرزش طلب کنید. همسرم وپدرومادرم:جیزی که مهم بود وداشت یادم می رفت:اینکه من چندروزروزه قضا ونمازقضادارم وازوشما می خواهم که برایم بجا آرید. 31 11 1362دردشت عباس هنگام حرکت به سوی کربلاو انشاءالله هنگام حرکت برای عملیات "قریب22روزقبل ازشهادت"


نظر

حسین | 9:23 صبح - یکشنبه 94/3/3


«انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال.

نگاه کن به آنچه که گفته می شود نه به کسی که سخن می گوید..

                تعلیقات فروزانفر بر معارف بهاء ولد


نظر

حسین | 10:57 صبح - سه شنبه 94/2/22