سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهدایاران حقیقی مهدی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا فاطمه زهرا وصیت کردکه اورا شبانه دفن کنند؟

تامردم سوال کنند چه اتفاقی افتاد که دختر پیامبراین چنین وصیت نمود؟برای ایننکه ظلم ظالمان بر ان حضرت اشکارشود وستمگران رسواشوندوهمین سند حقانیت شیعه باشد.که دخترپیامبر ازدست خلفا ناراضی بود.ودوست نداشت که درتشییع جنازه اش شرکت کنند.

 در نقلی هم آمده که فاطمه (ع) وصایای خود را در رقعه ای نوشته و زیر سرش نهاده بود و چون از دنیا رفت، علی (ع) آن رقعه را بیرون آورد و جملات زیر را در آن مشاهده کرد:«بسم الله الرحمن الرحیم، هذا ما اوصت به فاطمة بنت رسول الله، اوصت و هی تشهد ان لا اله الا الله، و ان محمدا عبده و رسوله، و ان الجنة حق و النار حق، و ان الساعة آتیة لا ریب فیها، و ان الله یبعث من فی القبور.  «یا علی انا فاطمة بنت محمد زوجنی الله منک لاکون لک فی الدنیا و الآخرة، انت اولی بی من غیری، حنطنی و غسلنی و کفنی باللیل، و صل علی و ادفنی باللیل و لا تعلم احدا، و استودعک الله و اقرء علی ولدی السلام الی یوم القیامة » (13).                                 

[به نام خدای بخشاینده و مهربان، این است آنچه دختر رسول خدا بدان وصیت می کند، و این وصیت را در حالی می کند که گواهی می دهد معبودی جز خدای یکتا نیست، و گواهی می دهد محمد بنده و رسول اوست، و گواهی می دهد که بهشت حق است، و جهنم حق است، و قیامت خواهد آمد و هیچ گونه شکی در آن نیست، و گواهی می دهد که خدای تعالی هر کس را که در گورهاست مبعوث و زنده خواهد کرد.ای علی منم فاطمه دختر محمد که خدای تعالی مرا به ازدواج تو در آورد تا در دنیا و آخرت از آن تو باشم، و تو در انجام کارهای من سزاوارتر از دیگران هستی!کار حنوط و غسل و کفن مرا در شب انجام ده، و بر من نماز بخوان و شبانه مرا دفن کن، و کسی را خبر نکن، تو را به خدا می سپارم، و بر فرزندان خود تا روز قیامت سلام می رسانم (14)! ] در نقلی که از مجالس مفید و امالی شیخ رحمة الله علیهما آمده در حدیثی از امام حسین روایت شده چنین است که چون فاطمه دختر رسول خدا (ص) بیمار شد به علی وصیت کرد که وضع حال او را پنهان دارد، و حتی از بیماری او کسی را با خبر نکند، و علی (ع) نیز این کار را کرد، و خودش شخصا پرستاری فاطمه (ع) را به عهده گرفت، و احیانا اسماء بنت عمیس نیز او را کمک می داد، آن هم به طور پنهانی، و چون هنگام وفات و رحلت او شد به علی (ع) وصیت کرد کارهای پس از مرگ او را خود انجام دهد، و شبانه او را دفن کند و جای قبر او را نیز پنهان و مخفی کند که اثری از قبر او معلوم نباشد (15).و از جمله عرض کرد: وصیت دیگر من آن است که احدی از این مردم که به من ستم کرده و حق مرا گرفتند در تشییع جنازه من و دیگر مراسم آن حاضر نشوند زیرا اینان دشمن من و دشمن رسول خدا هستند، و مبادا بگذاری یکی از آنها و یا پیروان آنها بر جنازه ام نماز بگذارند...                                                

مرا شب هنگام در آن وقتی که دیده ها همگی خواب رفته اند دفن کن (12) ؟

و در روایتی است که پس از آن به علی (ع) گفت: چیزهایی در دل دارم که می خواهم آنها را به تو وصیت کنم!  علی (ع) فرمود: ای دختر رسول خدا هر چه می خواهی بگو!در این وقت علی (ع) کسانی را که در اتاق بودند بیرون کرد و نزدیک سر فاطمه (ع) نشست، آن گاه فاطمه به سخن آمده گفت:ای پسر عمو هیچ گاه مرا دروغگو و خیانتکار ندیدی، و از وقتی با تو معاشرت داشته ام نافرمانی تو را نکرده ام!  علی (ع) در پاسخ او فرمود«معاذ الله انت اعلم بالله و ابر و اتقی و اکرم و اشد خوفا من الله من ان اوبخک بمخالفتی، قد عز علی مفارقتک و تفقدک الا انه امر لا بد منه...»[پناه بر خدا! تو داناتر و نیکوکارتر و پرهیزکارتر و بزرگوارتر و نسبت به خدای تعالی بیمناکتر از آنی که من بخواهم تو را در مورد مخالفت و نافرمانی خود سرزنش کنم، و براستی مفارقت و دوری تو بر من بسیار ناگوار است جز آنکه چاره ای از آن نیست...]آن گاه سخنان خود را ادامه داده فرمود:به خدا مصیبت رحلت رسول خدا (ص) را برای من تجدید کردی و مرگ و فقدان تو بر من بسیار بزرگ است.«فانا لله و انا الیه راجعون » !آه! که چه مصیبت دردناک و جانسوز و غم انگیزی است! مصیبتی که به خدا سوگند جبران پذیر نخواهد بود!  دنباله حدیث این گونه است که در اینجا هر دو گریان شده و لختی گریستند آن گاه علی (ع) سر فاطمه را برداشته به سینه چسبانید و بدو فرمود: هر وصیتی داری بنما که من آن را انجام خواهم داد.فاطمه عرض کرد: خدایت پاداش نیک دهد ای پسر عموی رسول خدا، نخستین وصیت من آن است که پس از من «امامه » دختر خواهرم را به ازدواج خویش در آوری چون او نسبت به فرزندان من همانند خودم مهربان است، و مردان نیز ناچارند همسری از زنان داشته باشند.و از جمله عرض کرد: وصیت دیگر من آن است که احدی از این مردم که به من ستم کرده و حق مرا گرفتند در تشییع جنازه من و دیگر مراسم آن حاضر نشوند زیرا اینان دشمن من و دشمن رسول خدا هستند، و مبادا بگذاری یکی از آنها و یا پیروان آنها بر جنازه ام نماز بگذارند...مرا شب هنگام در آن وقتی که دیده ها همگی خواب رفته اند دفن کن (12) ؟

پی نوشتها:

1. کشف الغمه، ج 2، ص 130، استیعاب، ج 2، ص 752.روایات زیادی که به همین نحو از طریق اهل سنت آمده و به تفصیل در احقاق الحق، ج 10، صص 470 به بعد نقل شده.

2. اسد الغابة، ج 5، ص 478.

3. قاموس الرجال، ج 10، ص 456.

4. بحارالانوار، ج 43، صص 181 و 204.

5. همان، صص 172، 183 و 188، کشف الغمه، ج 2، ص 127.

6. بحار الانوار، ج 43، صص 184 و 189، کشف الغمه، ج 2، صص 126 و 130.

7. احقاق الحق، ج 10، ص 474، بحار الانوار، ج 43، صص 189 و 213، ضمنا دوستان حضرت زهرا و بانوانی که ادعای پیروی و شیعه گری بانوی عظمای اسلام را دارند خوب روی این قسمت حدیث دقت کنند و شدت علاقه فاطمه را به حجاب و پوشش بدن زن حتی پس از مرگ ببینند و تا آنجا که می توانند این هدف را در زندگی خود و دیگران تعقیب نموده و این برنامه را در خانه و خانواده ها پیاده کنند، تا روی دیدار و ملاقات شفیعه محشر را در آن روز وانفسا داشته و مشمول و شایسته شفاعت او گردند ان شاء الله!

8. کشف الغمه، ج 2، ص 130، استیعاب، ج 2، ص 752.

9. بحار الانوار، ج 43، ص 213.

10. و در برخی از روایات نیز این گونه است که فاطمه (ع) به علی وصیت کرد که چنین نعش و تابوتی برای او ترتیب دهد و بدو گفت: فرشتگان صورت آن را برای من درست کردند، و ظاهرا از نظر تواریخ مسلم است که اولین تابوتی را که در اسلام بدین صورت درست کردند همان بود که برای فاطمه (ع) ترتیب دادند.  « پایگاه حوزه نت»

بسم رب الزهرا (س)
خشت خشت خانه‌ای را زمزمه‌ست
نغمه یا فاطمه یا فاطمه‌ست
این سکوت، این گریه آهسته چیست؟
این صدای ناله پیوسته چیست؟
دو کبوتر برده سر در بال هم
اشک ریزانند بر احوال هم
کرده بر تن چهارساله گلی
جامه غم از غم خونین گلی
لحظه افشاء راز آغاز شد
مخفی و آهسته درها باز شد
شد برون از خانه با رنج و ملال
هفت مرد و چهار طفل خردسال
هفت مرد دارند تابوتی به دوش
دیده گریان، سینه سوزان، لب خموش
در دل تابوت جان حیدر است
هستی و تاب و توان حیدر است
او پی تابوت زهرا میدوید
گوئیا تابوت، او را می‌کشید
کم کم از دستش عنان صبر رفت
با دو زانو تا کنار قبر رفت
زانویش لرزید اما پا فشرد
دستها را جانب تابوت برد
خواست گیرد آن بدن را روی دست
زانویش لرزید، علی از پا نشست
کرد چشمی جانب تابوت باز

http://vezvar.blogfa.com/

 

نمایش تصویر در وضیعت عادی

 


نظر

حسین | 2:26 صبح - جمعه 90/1/26


                               بسم الله الرحمن الرحیم        

 

                                           اَللّهُمَّ عجّل لولیک الفَرَج

                                           (سال جهاد اقتصادی)

برگرفته ازدرس اقتصاداسلامی آیت الله نکونام مدرسه فیضیه اسفندماه 1389

اقتصاد مهمترین علمی است که مسلمان باید یادبگیرد اقتصاد ازاصول دیانت است ازفروع نیست.معنی اقتصاد اسلامی چیست؟اقتصاد یعنی چه؟،الکمال کل الکمال التفقه فی الدین وتقدیر المعیشه.     خدا واقتصاد.     معیشت یعنی زندگی تقدیرالمعیشه یعنی اقتصادزندگی اندازه گیری نسبت به زندگی.

یک  صدتومانی راهم درپارچه بپیچد رکوداست.همین که سرمایه می چرخدرزق است چه خودش استفاده کند چه دیگری ،این رزق است.یک فقیر باید اقتصاد داشته باشد .یک غنی هم باید اقتصاد داشته باشد.ثروتش راتبدیل به رزق کند چه درزندگی خودش ،چه چرخش درزندگی دیگری ،این می شودرزق.(ایجادکار).ثروتمند وقتی ثروت رابه چرخش بیندازد هم رزق برای دیگران است هم رزق برای خودش.اقتصادمدیریت وچینش ثروت است، اقتصاد چینش وچرخش سرمایه است.سرمایه بایدمصرف شود ،اسراف نشود،انبوه نشود وچینش پیداکند.اقتصاد علم چینش دارایی است.اگرعلم اقتصاد نداشته باشیم نمی توانیم ازامکانات استفاده کنیم ثروت وامکانات نفله می شود،هدر می رود .اگر شما ده هزار تومان هم درخانه داری نگذار راکد باشد آن رابه حرکت بینداز حال بوسیله قرض دادن ، هدیه ،ایجاد کار،و....این پانصد تومان که بچه شما درقلک  می اندازداین احتکاراست .آنی که انباشته می شود  انبار می شود  رزق نیست این احتکار است.این خارج کردن از چرخه است اقتصادچینش وچرخش سرمایه است.چرخش سرمایه اقتصاداست .پنهان کردن رکوداست. کرامت براساس اقتصاد است کسی که اقتصادنداشته باشد به گدایی وفقروفساد گرفتار می شود.قدرت وتوانمندی براساس اقتصاداست .کشورهای اسلامی باآن همه دارایی فقیر ندچون اقتصادندارندضایع می شوند.کسی که دنیایش خرابه آخرتش هم خرابه .من کان فی هذه اعمی فهو فی الاخره اعمی .کسی که اقتصاد ندارد نفله می کند.

رزق آن مایه ای است که درزندگی مصرف می شودمثل خون که حیات راسامان می دهدرزق آن خونی است که درجامعه تزریق می شود .120 موردرزق درقرآن کریم آمده است رزق حلال، رزق حرام.سرمایه همه اش رزق نیست رزق آنی است که مصرف می شود.امکانات می شوددارایی.دارایی وسرمایه رزق نیست مال شمانیست .مال شما آنی است که مصرف می کنید.رزق آن است که متحرکه.رزق آنی است که چینش بدهی قرض بدهی .وقتی که راکدشد می شود امکانات، رزق نیست .سلب توفیق می شود وقتی عشرامثالها نشد.(درراه خیر بکارگرفته نشد.)آنچه که مدیر چرخش می دهد می شود اقتصاد.ثروت مثل خون است اگرمصرف بیهوده کردی  اسراف است .اگرراکد شد می میرد. زیادخوردن ازمصادیق اسراف است.بسیاری ازامراض مال اسراف است رزق رابدجور مصرف کرده کلیه اش خراب می شود.رزق هم مادی ومعنوی است.رزق آن چیزی است که به حرکت درآیدچه قرض بدهد،معامله کند ،دیگران بامال اوکارکنند.مضاربه هبه  قرض و....که درکتب فقهی آمده است .این ارزش دارد.اقتصادعلم چینش دارایی است .اقتصاددارایی رابه صورت رزق درمی آورداگرکسی نتوانست دارایی خودش رابه چرخش درآورداین رزق نیست.شیرینی سرمایه به این است که رزق شود.اگر علم اقتصاد نداشته باشیم ازامکانات نمی توانیم استفاده بکنیم.اقتصادغیرازدارایی است. دارایی همان ثروت است اقتصاد اسلامی براساس رزق الله وسرمایه پروردگارایجادمی شود،همه ازآن خداست لله مافی السموات ومافی الارض شما وکیل خدا می شوی سخرلکم مافی السموات والارض .اقتصاداسلامی خدامحوری است ،رزق محوریست.اقتصاد اسلامی ،تولید ،مصرف وچرخش است .اقتصاداسلامی یک سیستم است درمقابل دوسیستم رایج جهان  .

اسلام باسرمایه مخالف نیست .اسلام سرمایه ی باکرامت رااساس قرارداده ،اسلام سعی وکوشش راامضاکرده است.سعی انسان مال خودشه.سوره نجم نفی سوسیالیسم است. درهرزمینه می توانید حرکت وتلاش کنید.ان سعیکم لشتّی اسلام بااستثمارمخالف است .سیستم اقتصادی اسلام باانباشتن ،وگنج کردن وکنز مخالف است.بارکودواستفاده نکردن ازسرمایه وتفاخر به آن مخالف است .جمع میکند که بگوید من سرمایه دارم.پنهان کردن سرمایه (طلا وپول و...)زندگی وجامعه رابه رکود می کشاند.سرمایه برای پنهان کردن نیست. چه طلارا زیر زمین کنید چه پهِن را.سرمایه رابکاربیندازید دیگران هم نفع ببرندسود خودتوست کارایجادکردی شدی رازق وده برابر برایت ثواب می نویسند .یعنی باسرمایه ات آخرت خودراساخته ای  . تولیدکن وبده به دنیا. .فقیر هم باید اقتصاد داشته باشد ثروتمندهم باید اقتصاد داشته باشدازخانه خودت شروع کن  . شما صدهزار تومان هم درخانه داری نگذار راکد باشد آن رابه حرکت بینداز.تولید کن اگراهل علم هستی کتاب مفید وموردنیاز بنویس .اسلام هم تلاش وتولید راپذیرفته توزیع ثروت راهم پذیرفته است.تنهاسودجویی نیست،کرامت ،سلامت روحی، روانی انسان رادرنظر می گیرد.لولاالفقرالهلک الاغنیاءاگرفقرا نباشند اغنیا نمی توانندزندگی کنندتوزیع سرمایه باکرامت هرکه بیشتر درمی آورد بیشترتوزیع می کند(حضرت علی علیه السلام نخلهای زیادی کاشت ووقف نمودچاه حفرمی نمود ووقف فقرا می کرد.)

اقتصاداسلامی ماهیتش غیرازسرمایه داری وکمونیست است، اقتصاد اسلامی نه سرمایه داری است ونه کمونیستی ،باآنها متضاداست.دراقتصاد اسلامی به حرام می رسد می گوید مالیت نداردانسان مالک حرام نمی شود.دراسلام مالکیت توزیع است.وفی اموالهم حق للسائل والمحروم حق سائل ومحروم است باید بپردازند مالک خداست. ودرمی آوری باید خمسش رابدهی ،باید زکاتش رابدهی واجب ومستحبش راباید بدهی. سرمایه داری سودجویی است هرفسادی میخواهی بکن سود دربیاور.کمونیست هیچ کس ازمردم رامالک نمی داند .دولت مالکی است. هیچ کی مالک نباشد یعنی چه ؟.اسلام می گوید :لیس للانسان الا ماسعی تلاشش برای خودش است.کمونیستها ،مردم رامی دهند بخورند چیزی نمی توانند ببرند.همینکه سرمایه راازمردم می گیرنداین خلاف فطرت است.اقتصاداسلامی خدامالکی است.خدا میفرماید: سخرلکم من گفتم مال شما باشد انسان می شود مالک .مالکیت توزیع است.مالکیت رزق است   ماخودمان درنمی آوریم، خدارزق می دهد.خدارزّاقی است یعنی هرچه داریم ازخدا به ما می رسد.خدارزق رامی دهد.

120 آیه درقرآن راجع به رزق است.آنی که مصرف می شودرزق است .آنچه اسراف می شود رزق نیست حرام است .قرض وهدیه مصرف رزق است. اسراف رزق حرام است .آنی که انباشته وانبار می شود رزق نیست ، احتکار است .کنزاست.این خارج کردن از چرخه است.

اسلام می گوید، امام حسن مجتبی علیه السلام هنگام شهادت به اصبغ بن نباته می فرماید:کُن للدّنیا کَانکَ تعیشُ اَبَد ًا وکُن للاخِره کَانک تموتُ غَد ًابرای دنیا آنچنان کارکن که تاابد می مانی مثل اینک همیشه می خواهی زندگی کنی تلاش کن  پول درآورولی انباشته  نکن. وبرای اخرتت همچه کارکن مثل اینکه فردا می میری مردن راهم مواظب باش مثل اینکه فردا می میری یعنی وقت مردن بدهکارنباش وقتی خواستی بمیری مشکل نداشته باشی ازخانه بیرون می آیی مثل اینکه دیگه برنمی گردی،یعنی کارهایت را درست کن ،سامان بده که گرفتار نشوی.           بااندک تصرف


نظر

حسین | 5:1 عصر - جمعه 90/1/19


                      نمایش تصویر در وضیعت عادی                   

                      نمایش تصویر در وضیعت عادی                   

بسم الله الرحمن الرحیم                                                                         

 عمه سادات سلام علیک      روح عبادات سلام علیک                                  

مراای عشق ای بانوی خوبیها اجابت کن   نگاهم رایر ازمفهوم ناب استجابت کن            

حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دختر موسی ابن جعفر علیه السلام روشنی چشم شیعه وپنا ه عامه خلق که مرقدش محل فیوضات الهی وربانی است روایات زیادی درفضیلت زیارت ایشان وارد شده است ودارای مقام شفاعت برای همه شیعیان است  شیخ صدوق به سند صحیح ازسعدابن سعد ازحضرت امام رضا علیه السلام  روایت کرده که فرمود:هرکه اورا زیارت کند بهشت ازبرای اوست وبه سند معتبر دیگر ازحضرت امام جواد علیه السلام نقل  شده که :هرکه عمه مرادرقم زیارت کند پس ازبرای اوست بهشت واز حضرت امام رضا علیه السلام روایت شده که ان حضرت به سعداشعری قمی فرمود:ای سعد نزدشما قبری هست ازما   کفت کفتم :فدای تو شوم قبرفاطمه دخترامام موسی علیه السلام را می کویی؟فرمود:بلی من زارها عارفا بحقهافله الجنه هلرکه اورازیارت کندوحق اورابشناسد ازبرای اوست بهشت   درروایت دیکر امده است  که برا ی پیامبر حرمی است وان مدینه است وبرای امیرالمومنین حرمی است وان کوفه است وحرم مااهل البیت قم است  یکی ازفضایل حضرت مقام علمی ایشان است  (درروایتی امده که  امام موسی بن جعفر علیه السلام  فرمود: فداها ابوها   پدرش فدای او) بعد ازاینکه حضرت جواب سوالات جمعی ازشیعیان رابه شایستگی داده بودحضرت اهل کرامت وبه کریمه اهل بیت مشهورومعروف است فضیلت دیکرکریمه اهل بیت اینکه ایشان  اهل عبادت بود و17روز که درقم بود مکانی را که ساکن شده بودمحل عبادت قرارداد این مکان اکنون درقم به بیت النور مشهور ومحل زیارت شیعیان ایرانی وغیرایرانی است حضرت معصومه علیهاسلام نزد خداوند متعال مقامی دارد که میتواند همه شیعیان راشفاعت کند  ازخداوند می خواهیم  که ماراازعنایت حضرت دردنیا وشفاعت حضرت درقیامت بهره مند فرماید ان ربی لسمیع الدعا همانا پروردکارم البته شنوای دعاست                                یافاطمه اشفعی لنا فی الجنه                                


نظر

حسین | 3:7 عصر - چهارشنبه 90/1/17


   1   2      >